YouLess energiemeter

YouLess LS110

Sinds vorige maand ben ik in het bezit van een YouLess energiemeter. Wat een geweldige aanwinst. Het installeren kostte me niet meer dan 5 minuten. Geschikt voor zowel analoog (met zo’n wieltje) als digitaal (knipperend lichtje). Is maar een luciferdoosje groot maar heeft alle noodzakelijke elektronica in zich. Zelfs een webserver waarmee hij ingesteld kan worden en het directe verbruik af te lezen is. Maar mooier is het om geheel geautomatiseerd het verbruik te uploaden naar de online energiemanager van Bidgely om vervolgens via een app op mijn iPad uit te lezen. Tuurlijk er valt nog best wat te verbeteren, maar blij word ik er wel al van.

Inmiddels probeer ik het verbruik te integreren in mijn ‘Home Automation Control Interface‘ dankzij de php-code van MagicMonkey. Daarnaast probeer ik het slapend verbruik (dat op dit moment boven de 300 watt is) structureel te verminderen.

YouLess SmartPhone app

De online encyclopedie geeft als betekenis van het woord gadget: ‘populair grappig voorwerp zonder veel waarde‘. Leuker vind ik: ‘een klein nutteloos voorwerp‘. Persoonlijk vind ik dat een gadget een voorwerp is zonder enige functionaliteit. Vanuit deze betekenis behoeft de YouLess niet langer het etiket ‘Gadget‘ te dragen en zou ik hem in een andere categorie moeten plaatsen. Toppie.

Be in control

Over Ramses Sloeserwij

Visionairy on Security ● Cybercrime ● Cyberwar ● Architecture ● Identity & Access Management ● Compliance ● Risk Management ● Governance ● Mobile Security
Dit bericht werd geplaatst in Gadgets en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op YouLess energiemeter

  1. Frank van de Laar zegt:

    Jammer dat de site Youless.nl door F-secure als Harmfull website.

Geef een reactie

