Scamsites (or how to lose your money in 5 minutes)

Mijn dochter van 10 had mooie sneakers op het Internet gevonden en ook niet eens echt duur. Na enig aanhouden had zij mij ervan overtuigd om tot aanschaf over te gaan. De website zag er zeer professioneel uit, ondanks dat het Nederlands taalgebruik er erg ‘Google Translate’ uitzag. Ik werd pas achterdochtig toen ik geconfronteerd werd met een voor mij minder bekende manier van betalen.

Nadat ik de betreffende website gecontroleerd had op Scamadviser.com werd het mij duidelijk dat het hier ging om een scamsite! Je bestelt een product, maakt geld over en vervolgens mag je proberen om je geld terug te halen.

Scamadviser laat aan de hand van verschillende aspecten zien in hoeverre de website te vertrouwen is.

scam

Ik schrok van het aantal scamsites die zich enkel richten op de verkoop van sneakers. Vijf minuten zoeken leverde onderstaande lijst op:

  • scam2nikestorenl.net
  • niketn.nl
  • nikedunkskopen.com
  • nikedunkhighheelskopen.com
  • nikedunksschoenen.com
  • goedkopenikenederland.com
  • dunkshightops.com
  • dunksgoedkope.com

… en ja hoor China was wederom de thuisbasis.

Be aware

Over Ramses Sloeserwij

Visionairy on Security ● Cybercrime ● Architecture ● Identity & Access Management ● Compliance ● Risk Management ● Governance ● Mobile Security ● Technical Infrastructure
Dit bericht werd geplaatst in Security en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

